بروشور.نشریه.عکس و ...(مناسبتهای ملی مذهبی)


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آرمانخواهی انسان مستلزم صبر بر رنجهاست ! پس برادر ( و خواهر ) خوبم ؛ برای جانبازی در راه آرمانها بیاموز که در این سیاره رنج صبورترین انسانها باشی . سید شهیدان اهل قلم "سید مرتضی آوینی"
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



ادب در کلام
نویسنده : علی
تاریخ : دو شنبه 7 اسفند 1391

به اتفاق دكتر و محمدرضا(فرزند ارشدش) نزديك قبرستان قدم مي زديم، مي دانستيم كه قبر ماركس هم همانجاست. گفتم اين دو تا سگ هم دارند مي روند سر قبر ماركس، فاتحه بخوانند و به دو تا سگي كه داشتند كمي  دورتر مي رفتند، اشاره كردم. دكتر بلافاصله رو به من كرد و گفت: اگر ما با فكر ماركس مخالف هستيم نبايد به او توهين كنيم. ادب در كلام لازم است، چه فرد كافر باشد چه مسلمان.

منبع +
 



:: موضوعات مرتبط: مقالات و مطالب بدرد بخور , خودم , شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: ادب , شهید بهشتی , مارکس ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
خلبان گمنام!
نویسنده : علی
تاریخ : پنج شنبه 13 مرداد 1391

جوان ترين استاد خلبان نيروي هوايي ارتش ايران سرلشكر خلبان،

« علي اقبالي دوگاهه»و داستان عجیب شهادتش:

 

 وی در 25 سالگي استاد خلبان جنگنده F-5 و در 27 سالگي با درجه سرگردي جزو افسران ارشد نيروي هوايي ارتش ایران شد. سرلشگر خلبان«عباس بابایی» و سرلشگر خلبان «مصطفی اردستانی» از شاگردان تحت آموزش ایشان بودند .

آموزش درآمریکا :
وی تكميل دوره خلباني را به مدت 220 ساعت در سال 1347 در پايگاه هوايي ویلیامز شهر فنيكس ایالت آریزونای امریکا را به پایان رساند و كسب رتبه نخست در بين بيش از 400 دانشجوي خلباني از كشورهاي مختلف به عنوان خلبان نمونه اين پايگاه را از آن خود نمود . همچنین در سال 1353 جهت گذراندن دوره كارشناسي تفسير عكس هاي هوايي و مديريت اطلاعات و عمليات هوايي مجددا به امريكا اعزام گرديد .

شهادت :
این هم وطن دلیر اکثر تلمبه خانه ها و نیروگاه های برق عراق از کار انداخته بود و طرح های عملیاتی وی باعث گردیده بود صادرات 350 میلیون تنی نفت عراق به صفر برسد از این رو صدام جنایتکار به خون این شهید تشنه بود . از این رو به دستور صدام پس از دستگیری بدنش به دو نیمه تبدیل شد و نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد .


======================================
شرح کامل شهادت ایشان را در زیر بخوانید و اشتراک کنید تا مردم ایران بدانند ما چه عزیزان گمنامی را در نیروی هوایی ارتش داشته ایم که حتی نام آنها را هم نشنیده ایم .
======================================
وي پس از بمباران پادگان «العقره» در حالی که زنده به اسارت مزدوران عراقی درآمده بود، به دلیل ضربات مهلکی که نیروی هوایی ارتش ايران در نخستین ماه جنگ بر پیکر ماشین جنگی عراق وارد نموده بود به دستور صدام و برای ایجاد رعب و وحشت در بین سایر خلبانان كشورمان، برخلاف تمامي موازین انسانی و موافقت نامه های بین المللی رفتار با اسرا، به فجيع‌ترين و بيرحمانه ترين وضع به شهادت رسید به طوری که نیمی از پیکر مطهرش در نینوا و نیمی در موصل عراق مدفون شد. این جنایت به حدی وحشیانه بود که رژیم بعثی در تلاشي بيشرمانه براي سرپوش گذاشتن بر اين جنايت هولناك، تا سالها از اعلام سرنوشت آن شهید مظلوم خودداری می کرد و طی 22 سال هیچگونه اطلاعی از سرنوشت وي موجود نبود؛ تا اين كه در خرداد سال 1370، بر اساس گزارش هاي موجود عملياتي و اطلاعاتي، و نامه ارسالي كميته بين‌المللي صليب سرخ جهاني مبني بر شهادت ايشان و اظهارات ديگر اسراي آزاد شده وخلبانان اسير عراقي، شهادت خلبان علي اقبالي دوگاهه محرز شد. پيكر مطهرش كه بخشي از آن غريبانه در قبرستان محافظيه نينوا و بخشي ديگر در قبرستان زبير موصل به خاك سپرده شده بود، با پيگيري كميته جستجوي اسرا و مفقودين وكميته بين‌المللي صليب سرخ جهاني، به همراه پيكرهاي مطهر تني چند از ديگر خلبانان شهيد نيروي هوايي، پس از 22 سال دوري از وطن، در ميان حزن و اندوه خانواده، ياران و همرزمانش به ميهن بازگشت و به شكلي بسيار با شكوه و تاريخي در ميدان صبحگاه ستاد نيروي هوايي تشييع و در پنجم مردادماه 81 در قطعه خلبانان بهشت زهرا دركنار ساير همرزمانش آرام گرفت.

یادش گرامی و راهش پر رهرو باد!



:: موضوعات مرتبط: شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: شهيد علي اقبالي دوگاهه , خلبان , شهادت , ,
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
وحيد جليلي...
نویسنده : علی
تاریخ : جمعه 16 تير 1391

 

وحید جلیلی, برادر سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران است. آقا وحید روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی است

 ایشان سال هفتاد وارد دانشگاه امام صادق شد و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد. وحید جلیلی  کار مطبوعاتی را از همان دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق آغاز کرد و در سال ۷۵به مجله نیستان رفت و در آنجا با سید مهدی شجاعی( نویسنده کتاب کشتی پهلو گرفته) همکار بود.

در سال ۸۱سردبیر روزنامه ابرار شد. آقا وحید  پس از ابرار به حوزه هنری رفت و سردبیری ماهنامه سوره را بر عهده گرفت؛ مجله‌ای که پیش‌تر سید مرتضی آوینی عهده‌دار سردبیری آن بود. ایشان  تا سال ۸۵سردبیر مجله سوره بود. اما در اواخر این سال، آقا وحید و همکارانش با مدیریت وقت حوزه هنری و سازمان تبلیغات اسلامی (حسن بنیانیان و سید مهدی خاموشی)دچار مشکل و اختلاف شده و از سوره اخراج شدند.

 

 پس از این اخراج، آقا وحیدو همکارانش ، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی را پایه‌گذاری کردند. انتشار مجله راه، با همکاری تحریریه سوره چهارم، ثمره فعالیت این دفتر‌است.

 

جزوه معروف جبهه فرهنگی انقلاب (که هنوز بین فعالین فرهنگی دست به دست می شود )یکی از دهها مقاله و سخنرانی ایشان است که بصورت جزوه در آمده و مورد استفاده عناصر جوان و متعهد فرهنگی قرار می گیرد

 

بی راه نیست اگر ایشان  را خلف صالح سید مرتضی آویینی بنامیم.

منبع

 



:: موضوعات مرتبط: شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: اه , مجله , مجله سوره , مرتضی آوینی , وحید جلیلی , وحید جلیلی را بهتر بشناسیم , وحید جلیلی کیست ,
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6

وحيد جليلي در مراسم ولادت سيد شهيدان اهل قلم، سيد مرتضي آويني كه به همت كانون فرهنگي-هنري كريم آل الله در مسجد امام حسن مجتبي برگزار شد، در تبيين شخصيت و افكار شهيد آويني و جايگاه وي در جامعه امروز اظهار داشت: همه شهداي انقلاب اسلامي حرف هاي بسياري براي گفتن دارند؛ البته اگر ما گوش بسته اي نداشته باشيم، بنابراين لازم نيست حتما يك شهيد فيلمساز بوده يا كتابي نوشته باشد.


وي در ادامه
 با بيان اينكه هنر آويني در اين بود كه تمام زندگي و عمرش را در راه رساندن پيام شهدا به مردم صرف كرد، بيان داشت: شهادت آويني هم در تحقق همين امر صورت گرفت؛ آويني مي گفت بسيجي هاي 16 و 17 ساله كه در جبهه مي جنگند، تقدير عالم را رقم مي زنند و اينها هستند كه جهان را تغيير خواهند داد؛ آويني تمام هنرش را در درك و فهميدن اين موارد مي دانست.

:: موضوعات مرتبط: مقالات و مطالب بدرد بخور , شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: آوینی , جبهه ی فرهنگی , وحید جلیلی , ,
|
امتیاز مطلب : 73
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
:: ادامه مطلب ...
نویسنده : علی
تاریخ : چهار شنبه 13 مهر 1390

قوانین شهید سید مجتبی علمدار برای نزدیکی به خدا 

قانون اول
خداوندا ! اعتراف می کنم به این که قران را نشناختم و به آن عمل نکردم .حداقل روزی ۱۰ آیه قران را باید بخوانم ، اگر روزی کوتاهی کردم و به هر دلیل نتوانستم این ۱۰ آیه را بخوانم روز بعد باید حتما یک جزء کامل بخوانم
تاریخ اجرا : ۴/۵/۱۳۶۹



:: موضوعات مرتبط: مقالات و مطالب بدرد بخور , شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: aidnشهید علمدار , قوانین ده گانه ی شهید علمدار , ,
|
امتیاز مطلب : 71
|
تعداد امتیازدهندگان : 18
|
مجموع امتیاز : 18
:: ادامه مطلب ...
من بچه ی شاه عبدالعظیم هستم...
نویسنده : علی
تاریخ : شنبه 11 مهر 1390

 

 

"من بچه شاه عبدالعظیم هستم و درخانه‌ای به دنیا آمده و بزرگ شده‌ام که درهر سوراخش که سر می‌کردی به یک خانواده دیگر نیز برمی‌خوردی.

اینجانب - اکنون چهل و شش سال تمام دارم. درست سی و چهار سال پیش یعنی، درسال 1336 شمسی مطابق با 1956 میلادی در کلاس ششم ابتدائی نظام قدیم مشغول درس خواندن بودم. در آن سال انگلیس و فرانسه به کمک اسرائیل شتافته و به مصر حمله کردند و بنده هم به عنوان یک پسر بچه 12-13 ساله تحت تأثیر تبلیغات آن روز کشورهای عربی یک روزی روی تخته سیاه نوشتم: خلیج عقبه از آن ملت عرب است. وقتی زنگ کلاس را زدند و همه ما بچه‌ها سر جایمان نشستیم اتفاقاً آقای مدیرمان آمد تا سری هم به کلاس ما بزند. وقتی این جمله را روی تخته سیاه دید پرسید:« این را که نوشته؟» صدا از کسی درنیامد من هم ساکت ، اما با حالتی پریشان سر جایم نشسته بودم...

 

سید مرتضی آوینی ،در آخرین سال حیات ظاهریش مختصری من باب "بیوگرافی" ،آن هم د جریان یک مصاحبه ، قلمی زده است که در عین اینکه حکایت همین حیات روزمره ی اوست ، روزمه نیست و حال و هوای دیگری دارد :



:: موضوعات مرتبط: شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: مصاحبه شهید آوینی , بچه ی شاه عبدالعظیم , آثار شهید آوینی , زندگینامه شهید آوینی ,
|
امتیاز مطلب : 66
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب ...
سیدالشهدای اهل قلم
نویسنده : علی
تاریخ : پنج شنبه 2 شهريور 1390

سید مرتضی آوینی در شهریور ۱۳۲۶ در شهر ری به دنیا آمد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در شهرهای زنجان، کرمان و تهران به پایان رساند. سپس به عنوان دانشجوی معماری وارد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران شد. او از کودکی با هنر انس داشت. شعر می‌سرود، داستان و مقاله می‌نوشت و نقاشی می‌کرد. معماری را با علاقهٔ زیاد یادگرفت، ولی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بنا به ضرورت‌های انقلاب آن را کنار گذاشت و به فیلم‌سازی پرداخت.

از اولین کارهای او در گروه جهاد ...



:: موضوعات مرتبط: شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: سید مرتضی آوینی , گروه جهاد , روایت فتح , جنگ , جبهه , بشاگرد , آیینه جادو , دفاع مقدس ,
|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
:: ادامه مطلب ...
وحید جلیلی
نویسنده : علی
تاریخ : پنج شنبه 17 شهريور 1390

وحید جلیلی:


متولد: 1352/ مشهد مقدس
تحصیلات: کارشناسی ارشد معارف اسلامی و اقتصاد
مسئولیت ها: سردبیر روزنامه ابرار، مجلات سوره، راه و مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلام
ی


وی در سال هفتاد وارد دانشگاه امام صادق شد. و در رشته معارف اسلامی و اقتصاد در مقطع کارشناسی ارشد از این دانشگاه فارغ التحصیل شد.
او کار مطبوعاتی را از دوران دانشجویی و در نشریه تفکر بسیجی، نشریه داخلی بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) آغاز کرد و در سال ۷۵ به مجله نیستان رفت و در آنجا با سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی همکار بود.
وي در سال 76 عنوان بهترين مقاله نويس فرهنگي كشور را براي نوشتن مقاله اي با عنوان "چه نبايد كرد؟" در نشريه نيستان كسب كرد. سید مهدی شجاعی در آخرین شماره ماهنامه نیستان در مورد حضور وی در تحریریه نیستان نوشته است ...



:: موضوعات مرتبط: شخصیت شناسی , ,
:: برچسب‌ها: وحید جلیلی , راه , نشریه ی سوره , شهید آوینی , نیستان , سردبیر , فرهنگ , انقلاب ,
|
امتیاز مطلب : 72
|
تعداد امتیازدهندگان : 19
|
مجموع امتیاز : 19
:: ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وارث و آدرس vares.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار مطالب

:: کل مطالب : 222
:: کل نظرات : 83

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 6

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :

RSS

Powered By
loxblog.Com